رابط برنامه نويسي كاربردي (Application Programming Interface)

در اين وبلاگ قصد داريم شما را با هوش مصنوعي و علم داده آشنا كنيم.

رابط برنامه نويسي كاربردي (Application Programming Interface)

۷ بازديد

نرم افزارها نيز مانند انسان ها ميتوانند باهم ارتباط داشته باشند و اين ارتباط بين نرم افزارها از طريق اي پي آي ها صورت ميگيرد. API مخفف Application Programming Interface مي‌باشد كه مي توان آن‌ را رابط برنامه نويسي نرم افزار معرفي كرد.
    فرض كنيد كه شما ميخواهيد يك برنامه‌اي بنويسيد كه در آن نياز به يك سري اطلاعات/امكانات خاص داريد كه خودتان بصورت مستقيم امكان دسترسي به اين اطلاعات/امكانات را نداريد. در اين صورت ميتوانيد اين اطلاعات/امكانات را از يك نرم افزار ديگر بصورت API دريافت كنيد.
در واقع API ها به شما كمك ميكند كه نرم افزاري كه درحال نوشتن آن هستيد را بهتر كنيد، امكانات مختلفي به آن اضافه كنيد و آن را داراي امكانات بيشتر كنيد.
و اين كارها را با استفاده از رابط برنامه نويسي نرم افزار كاربردي  بقيه سرويس ها انجام ميدهيد. به اين معني از API هاي مختلف استفاده ميكنيد براي اينكه بتوانيد امكانات بيشتري در سيستم خود داشته باشيد.

اگر ميخواهيد api خود را ايجاد كنيد ميتوانيد از بيگ پرو1 كمك بگيريد.

حافظه‌های RAM یا حافظه‌های حافظه دسترسی تصادفی، یکی از عناصر اساسی و مهم در عملکرد و کارایی یک لپتاپ می‌باشند. بهترین حافظه‌های RAM برای لپتاپ‌ها، عموماً توسط شرکت‌های معتبر و معروفی همچون Corsair، Crucial، Kingston و G.Skill تولید می‌شوند.

یکی از اصولی‌ترین عواملی که باید در نظر گرفته شود، ظرفیت حافظه‌ی RAM است. امروزه برای لپتاپ‌ها، حداقل ظرفیت RAM پیشنهادی برای کاربردهای روزمره به 8 گیگابایت رسیده است. با این حال، برای کارهای بیشتری مانند ویرایش تصاویر و ویدیو، اجرای بازی‌های حرفه‌ای و یا استفاده از نرم‌افزارهای مهندسی و طراحی، ممکن است نیاز به ظرفیت‌های بیشتری مانند 16 یا حتی 32 گیگابایت باشد.

 

علاوه بر ظرفیت، سرعت و کلاس حافظه نیز اهمیت دارند. برای لپتاپ‌های معمولی، حافظه‌های DDR4 با سرعت 2666 مگاهرتز به عنوان یک گزینه خوب محسوب می‌شوند. اما در صورتی که لپتاپ شما از قدرت پردازشی بالاتری برخوردار است یا نیاز به عملکرد بهتری دارید، حافظه‌های با سرعت‌های بالاتر مانند 3200 مگاهرتز یا حتی بالاتر را در نظر بگیرید.

به طور کلی، برای انتخاب بهترین حافظه‌های رم لپتاپ خود، باید به نیازهای خود و مشخصات فنی دستگاه توجه کنید تا بهترین تطابق ممکن را برای بهبود کارایی و عملکرد سیستم خود داشته باشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.